نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
پیغامی با بیان اینکه در حال حاضر فضای مناسب برای سرمایهگذاری در این منطقه وجود دارد، گفت: گروه سرمایه گذاری غدیر هم در کشور و هم در منطقه به واسطه انجام پروژههای متعدد خوشنام است و ما از سرمایه گذاری این شرکت در جزیره پهناور قشم استقبال می کنیم. وی تصریح کرد: در بحث تسهیل سرمایهگذاری هیچ گونه تعللی از سوی سازمان صورت نخواهد گرفت و بوروکراسی اداری را به حداقل رسانده ایم، زیرا ما کار شما و انجام پروژههای شما را مانند کار خود میدانیم و معتقدیم این دو از هم جدا نیستند. در ادامه این مراسم مهدی عبوری با بیان اینکه شرکت سرمایهگذاری غدیر و منطقه آزاد قشم از ظرفیتهای زیادی برای سرمایهگذاری برخوردارهستند، گفت: ما در این منطقه موضوعاتی را با محوریت هلدینگ برق و انرژی غدیر در حال پیگیری هستیم . مدیرعامل گروه سرمایهگذاری غدیر تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه قشم با ظرفیت 500 مگاوات در حال اجرا است که 360 مگاوات آن به بهره برداری رسیده و پروژه بخار با ظرفیت 160 مگاوات نیز در حال ساخت است و همکاران ما در تلاش هستند که در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد. عبوری افزود: موضوع بعدی که یکی از دغدغههای منطقه به شمار میرود تامین آب مناسب برای مردم است و با توجه به اینکه واحد آب شیرینکن قشم در مردادماه 1403 به بهرهبرداری خواهد رسید و ظرفیت تولید سالانه بیش ار 2 میلیون متر مکعب آب را خواهد داشت، در صورت آمادگی منطقه آزاد برای خرید آب این پتانسیل وجود دارد که تولید افزایش پیدا کند . عبوری همچنین با بیان اینکه قابلیت سرمایهگذاری در منطقه آزاد قشم بسیار گسترده تر از کیش است، گفت: راه اندازی پلنت LNG در منطقه آزاد قشم و در کنار آن ساخت اسکله یکی از پروژههایی است که ما با کمک از شرکتهای دانش بنیان و تفاهم نامهای که با دانشگاه شریف منعقد کرده ایم به دنبال اجرای آن هستیم و در صورتی که مدیران منطقه بتوانند گاز مناسب را در منطقه به ما بدهند می توانیم آن را گسترش و تا حدود زیادی به بحث خام فروشی پایان دهیم. وی تاکید کرد: ما در بحث آب و برق و گاز آمادگی کامل برای همکاری با منطقه آزاد قشم را داریم، همچنین در حوزههایی مانند ساخت و ساز با توجه به اینکه در هلدینگ ساختمان غدیر از روش صنعتی استفاده می شود این امادگی وجود دارد که به سرعت ساختمان های مدرن ساخته و تحویل منطقه شود. همچنین در بخش حمل و نقل زمینی و دریایی نیز در بخشهای مسافری و باری گروه غدیرآماده همکاری با منطقه است. بنابراین گزارش، آیین امضای این تفاهمنامه با حضور عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و صادق قاسمی مدیر نفت و انرژی سازمان و جمعی از مدیران گروه سرمایه گذاری غدیر برگزار شد.