آمریکا: فشار بر ایران را در صورت عدم همکاری با آژانس افزایش می‌دهیم

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که در صورت عدم همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فشار بر ایران افزایش خواهد یافت.

به نقل ازخبرگزاری آنادولو ؛ وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، تاکید کرد که در صورت عدم همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، فشار بر ایران افزایش خواهد یافت.

در این بیانیه با اشاره به گزارش آژانس مبنی بر افزایش توانایی‌های اتمی ایران طی ماه‌های اخیر، آمده است: این گزارش نشان دهنده گسترش برنامه هسته ای ایران و عدم ارتباط آن با اهداف صلح آمیز است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین خواستار همکاری فوری و بدون اتلاف وقت تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.

این وزارت‌خانه تاکید کرد: همکاری نزدیکی با شرکا و متحدان خود داریم و در صورت ادامه عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آماده افزایش فشارها بر این کشور هستیم.

گفتنی است، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجم ژوئن جاری قطعنامه ای را به تصویب رساند که در آن عدم همکاری ایران با آژانس مورد نقد قرار گرفته است.