نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
بغزیان در پاسخ به این سوال که آیا با این تصمیم دولت در هزینههای کشور صرفه جویی میشود؟ توضیح داد: از دید حسابداری و در آن قسمت شاید ما یارانه بنزین کمتری بپردازیم، اما جاهای دیگر که باید با تورم مبارزه کنیم، هزینههای تامین اجتماعی دیگر برای دهکهای پایین افزایش پیدا میکند و فکر نکنید که هزینه دولت کم خواهد شد. بهترین کار مبارزه با تورم است. الان در کشورهای دیگر مالیات روی بنزین را میگیرند و بنزین ارزان نیست، اما ما یک موضوع مهم به نام نرخ ارز داریم که از ۴ هزار تومان به۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسیده است. الان میگویند قیمت بنزین در ترکیه ۲۴ هزار تومان است، اما این موضوع در شرایطی است که قیمت ارز بالا رفته است. بحث نرخ ارز و تورم این شرایط را وخیمتر میکند. او با بیان اینکه بیتردید قیمت بنزین حتما باید تغییر کند، ادامه داد: دولت حتما نیاز دارد که درباره قیمت بنزین بازنگری کند، اما باید با توجه به بحثهای اجتماعی و شرایط فعلی این مسئله مورد بررسی دقیقی قرار گیرد. راهکار مناسب این است که وسایل حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کند. باید اتوبوس با کیفیت شود، که البته در این صورت قیمت بلیتهای اتوبوس و مترو هم گرانتر خواهد شد. در واقع با این تصمیم فعلی فقط یک هزینه به کشور تحمیل کردهایم و همین موضوع باعث تورم بیشتر میشود که در این شرایط دولت باز هم باید فکر دیگری بکند. اگر نرخ ارز هم تغییر کند بنزین به سمت بیرون قاچاق میشود. در آن صورت ما باید جلوی قاچاق بنزین را هم با روشهای کشورهای دیگر بگیریم.