نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
چابهار – سَبیل نیوز
در آستانه برگزاری مراسم باشکوه پیادهروی اربعین حسینی، دکتر محمدسعید اربابی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، در نخستین جلسه ستاد اربعین این منطقه بر آمادگی کامل و بسیج همه ظرفیتها برای خدمترسانی شایسته به زائران عتبات عالیات تأکید کرد.
این نشست با حضور معاونین، مدیران و مسئولان واحدهای مختلف سازمان برگزار شد و دکتر اربابی با اشاره به اهمیت و ابعاد فرهنگی، معنوی و بینالمللی این رویداد، اظهار داشت:با توجه به نقش محوری چابهار در مسیر ورود زائران خارجی، بهویژه زائران پاکستانی از مرز ریمدان، باید همه دستگاهها با همافزایی و هماهنگی کامل، خدماتی درخور شأن زائران ارائه دهند.
در ادامه این نشست، معاونان و مدیران سازمان با مرور تجربیات سالهای گذشته، به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود پرداختند تا با برنامهریزی هدفمند، تأمین زیرساختهای مورد نیاز، برپایی موکبها و همکاری گسترده با ستاد مرکزی اربعین، منطقه آزاد چابهار نقشی فعال و اثرگذار در این رویداد ایفا کند.
همچنین موضوعات متعددی همچون حملونقل زائران، اسکان موقت، بهداشت، تغذیه، امنیت، امدادرسانی و فعالیتهای فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد کمیتههای تخصصی ذیل ستاد اربعین منطقه آزاد چابهار در حوزههای مختلف تشکیل شده و اقدامات اجرایی بهصورت منسجم آغاز گردد.
این اقدام، گامی مؤثر در جهت ارتقاء کیفیت میزبانی از زائران و تثبیت جایگاه چابهار بهعنوان یکی از حلقههای مهم مسیر اربعین در جنوب شرق کشور تلقی میشود.