نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش خبرنگار سبیلنیوز، دکتر رضا مسرور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، صبح امروز با استقبال دکتر محمدسعید اربابی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، و جمعی از معاونان و مدیران سازمان وارد چابهار شد.
بر اساس برنامه اعلامشده، سفر دو روزه دکتر مسرور با محوریت توسعه زیرساختهای اقتصادی، رونق تولید و گردشگری دریایی در منطقه آزاد چابهار انجام میشود.
از مهمترین برنامههای این سفر میتوان به بازدید از محدوده منفصله ریمدان، افتتاح کشتی مسافربری و گردشگری “الهوتی”، کلنگزنی بزرگترین کارخانه تولید تن ماهی کشور و افتتاح چند واحد تولیدی و صنعتی در منطقه اشاره کرد.
این سفر در راستای سیاستهای دولت در جهت فعالسازی ظرفیتهای راهبردی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور صورت گرفته است. انتظار میرود حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، ضمن تسریع در روند اجرای طرحهای تولیدی، زمینه را برای جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی و تقویت جایگاه چابهار در تجارت منطقهای و بینالمللی فراهم کند.
چابهار به عنوان محور توسعه جنوب شرق و حلقه اتصال ایران با بازارهای اقیانوسی و آسیای جنوبی، نقشی کلیدی در آینده اقتصادی کشور ایفا میکند و این سفر میتواند گامی مهم در جهت تحقق اهداف کلان توسعهای در این منطقه باشد.
دیدگاه بسته شده است.