نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به نقل از ایسنا؛ مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به یکی از محورهای تأمین کننده گوشت قرمز کشور تبدیل شده است.
غلامرضا سرگزی ۲۵ دی در بازدید از کشتارگاه های مرزی شهرستان راسک، با تأکید بر نقش راهبردی سیستان و بلوچستان در امنیت غذایی، این استان را از ارکان مهم تأمین گوشت قرمز کشور دانست و گفت: فعالیت شبانهروزی مجموعههای تولیدی و نظارت دقیق دامپزشکی، مانع بروز هرگونه خلل در بازار گوشت کشور شده است.
سرگزی اظهار کرد: یکی از ظرفیتهای ممتاز این منطقه، توان بالای آن در تأمین مایحتاج اساسی بهویژه محصولات پروتئینی برای کشور است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان راسک و پتانسیلهای موجود در حوزه دام و فرآوردههای خام دامی افزود: شرکت کیمیا گوشت پیشین با بهرهگیری از ظرفیتهای بومی، نقش مؤثری در زنجیره تأمین گوشت قرمز ایفا میکند و لاشههای تولیدی پس از کشتار و بستهبندی، تحت نظارت کامل و مستمر دامپزشکی به مرکز کشور از جمله تهران ارسال میشود.
مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از واردات بیش از ۲ میلیون کیلوگرم گوشت گاو و گوساله تازه و منجمد از طریق مرز رسمی میرجاوه خبر داد و بر تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی در مبادی ورودی کشور تأکید کرد.
سرگزی با اشاره به نقش راهبردی مرز میرجاوه در تأمین بخشی از نیاز کشور به گوشت قرمز اظهار کرد: تمامی محمولههای گوشت های وارداتی تحت نظارت مستمر و دقیق کارشناسان دامپزشکی قرار گرفتهاند.
در این بازدید، روند تحویلگیری لاشه، بستهبندی بهداشتی، رعایت الزامات قرنطینهای و فرآیند ارسال گوشت به سایر استانها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بر استمرار نظارتهای تخصصی دامپزشکی در تمامی مراحل تولید و توزیع تأکید شد.
دیدگاه بسته شده است.