کل 3069 امروز 0
  • تاریخ : پنج شنبه - ۴ - تیر - ۱۴۰۵
  • برابر با : Thursday - 25 - June - 2026
  • ساعت :

    خوشنویسی، انجمن خوشنویسان ایران، امیر هوشنگ عاملی

    غیر ایرانی‌ها تصور می‌کنند خوشنویسی چیزی مانند گیوه‌دوزی و گلیم‌بافی است!
    23 مهر 1404
    یک مدرس خوشنویسی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

    غیر ایرانی‌ها تصور می‌کنند خوشنویسی چیزی مانند گیوه‌دوزی و گلیم‌بافی است!

    امیرهوشنگ عاملی یکی از خوشنویسانی است که به عملکرد انجمن خوشنویسان ایران انتقاد دارد. او می‌گوید: هنردوستان معدودی در خارج از کشور خوشنویسی ما را می‌شناسند. آنهایی که خوشنویسی را می‌شناسند نیز آن را کاری سنتی می‌دانند؛ چیزی مانند «گیوه‌دوزی» در یزد یا «گلیم بافی» در شهر طالقان! آنها اغلب خوشنویسی را هنری بومی می‌دانند که مختص خودمان است.