کل
3069
امروز
0
تاریخ : پنج شنبه - ۴ - تیر - ۱۴۰۵
برابر با : Thursday - 25 - June - 2026
ساعت :
ارتباط با ما
ارتباط با ما
نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
خانه
بین المللی
سیاسی
اجتماعی
اقتصاد و صنعت
سلامت
ورزش
علمی
فرهنگ و هنر
مناطق آزاد ایران
سیستان و بلوچستان
چابهار
گزارش
یادداشت
سَبیل نیوز
کل
3069
امروز
0
خانه
بین المللی
اجتماعی
سیاسی
اقتصاد و صنعت
مناطق آزاد ایران
فرهنگ و هنر
سلامت
ورزش
گزارش
علمی
سیستان و بلوچستان
چابهار
یادداشت
×
لینک کوتاه
لـیـنـک زیـر را کـپـی کـنـیـد !
https://sabilnews.ir/?p=4467
صفحه نخست
سلامت
انتشار
:
13 آذر 1401 - 7:35 قبل از ظهر
کد خبر :
4467
مشاور وزیر بهداشت: ۲۵ درصد از مولفههای موثر بر سلامت برعهده وزارت بهداشت است به بهانه روز جهانی داوطلب، نشست هم اندیشی با حضور گروههای داوطلب جهادی حوزه سلامت برگزار شد
از مولفههای موثر بر سلامت برعهده وزارت بهداشت است
انتشار :
- 7:35 قبل از ظهر
کد خبر :
4467
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیم
ا به نقل از وبدا، نشست هم اندیشی با حضور گروههای داوطلب جهادی حوزه سلامت، داوطلبان تشکلهای مردم نهاد حوزه سلامت، نمایندگان معاونتهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران و کارشناسان حوزه سازمانهای مردم نهاد و خیّرین سلامت تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور با هدف بررسی چالشهای کار داوطلبانه در حوزه سلامت از سوی اداره کل سازمانهای مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت برگزار شد.
مهندس رضا محمودی، مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین و مشارکتهای مردمی و مهندس حیدری پور، مدیرکل سازمانهای مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت هدایت کننده این نشست بودند.
در این نشست پیشنهادات سازنده از سوی شرکت کنندگان در راستای ساماندهی کار داوطلبانه در حوزه سلامت مطرح و مقرر شد، در اسرع وقت مصوبات نشست به منظور تدوین دستورالعمل ارائه طرحهای حمایتی، ارائه طرحهای توانمندسازی گروههای داوطلب و جهادی در قالب تشکیل دبیرخانه کار داوطلبانه حوزه سلامت و کارگروههای تخصصی، پیگیری شود.
۲۵ از مولفههای موثر بر سلامت برعهده وزارت بهداشت است
در ادامه، مهندس محمودی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از مولفههای موثر بر سلامت برعهده وزارت بهداشت است، در حالیکه انتظار میرود این وزارتخانه در مورد مولفههای سلامت محور، پاسخگویی ۱۰۰ درصد داشته باشد.
وی افزود: در هر نقطهای از کشور که حادثهای رخ دهد، وزیر بهداشت باید به عنوان فرد اول پاسخگو، به مجلس و دولت پاسخ دهد. اما فقط ۲۵ درصد از اختیارات در اختیار وزارت بهداشت است.
وی ادامه داد: در دنیا یک قاعده وجود دارد که وقتی تولیتی به یک دستگاه سپرده میشود، اختیارات لازم هم داده میشود، اما در کشور ما اینگونه نیست؛ بنابراین این خلا را میتوان با اقدامات خیریه، سازمانهای مردم نهاد و داوطلبین پر کرد.
مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیّرین و مشارکتهای مردمی تصریح کرد: سهم بودجه سالیانه وزارت بهداشت از بودجه عمومی کشور، ۱۴ درصد است. با این ۱۴ درصد چه اقداماتی میتوان انجام داد؟ ۷۵ درصد از این بودجه صرف هزینههای جاری میشود و باید با ۲۵ درصد باقی مانده، حوزههای آموزش، پژوهش و … را ساماندهی کنیم، در این زمینه، جز با کمک خیّرین نمیتوان به نتیجه مطلوب رسید. لذا، حضور داوطلبین و خیّرین تنها راه برون رفت از چالشهای مالی حوزه سلامت است.
منبع :
خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها
مولفه، بهداشت، دولت
نوشته های مشابه
ارسال دیدگاه
دیدگاه خود را اینجا بنویسید
نام شما
پست الکترونیکی
15 خرداد 1405
سَبیل نیوز
شلیک اخطار موشکی – پهپادی نداجا به سوی ناوشکنهای آمریکایی
8 خرداد 1405
سَبیل نیوز
ایران تهدیدهای آمریکا علیه عمان را قویا محکوم کرد
26 اردیبهشت 1405
سَبیل نیوز
هماهنگی مسکو و پکن برای دفاع از ایران در تنگه هرمز
سر خط خبرها
16 ساعت قبل
عاشورا؛ مکتب جاودانه شجاعت، مردانگی
1 روز قبل
فرا رسیدنِ ایامِ سوگواریِ سید و سالار شهیدان؛ درسهایی برای امروز
3 روز قبل
جهانبخش: تیم ملی را هیچ نمیتوان از مردم گرفت/ مقابل مصر برای همه ایرانیها بازی میکنیم
3 روز قبل
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
1 هفته قبل
وقار ملی در قلب جام جهانی
1 هفته قبل
جنگی سرشار از جنایتهای جنگی؛ از هدف قرار دادن مدارس و بیمارستانها تا نمایش اقتدار ملی ایران
1 هفته قبل
غریب آبادی: تأمین حداکثری منافع ملی چراغ راه ما بود/ در بیاعتمادی کامل مذاکره کردیم
2 هفته قبل
ریمدان؛ فصلی تازه در کریدور شرق
2 هفته قبل
پرواز ایران به سمت مکزیک و آمریکا با شکست مالی
سایت طلا