نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
خبرگزاری میزان – آمارهای اخیر محققان در نهادهای مختلف آمریکا نشان میدهد که قتلهای پلیس در این کشور به سرعت رکوردهای سال گذشته را از بین میبرد.
به گزارش « wsws.org»، آمارهای موسسه «ردیابی خشونتهای پلیس آمریکا»، نشان میدهد که با وجود میلیاردها دلار بودجه محلی، ایالتی و فدرال و حمایت سیاسی دموکراتها و جمهوریخواهان، پلیس آمریکا تا اواخر ماه نوامبر ۲۰۲۲، هزار و ۵۴ نفر را کشته است.
این رقم خیره کننده ۲۰ نفر بیشتر از تعداد کشته شدگان از سوی پلیس آمریکا در همان زمان طی سال گذشته است.
در آمریکا پلیس به طور متوسط روزانه سه نفر را میکُشد، اما امسال چندین روز وجود داشته که پلیس آمریکا شش نفر یا بیشتر را نیز به قتل رساند.
تا ۲۷ نوامبر، تنها ۱۳ روز در آمریکا وجود داشت که پلیس آمریکا فردی را نکشته است.
ارقام کمی بالاتر توسط «واشنگتن پست» جمعآوری شده که نشان میدهد بین اول دسامبر ۲۰۲۱ تا یکم دسامبر ۲۰۲۲، پلیس آمریکا دستکم هزار و ۹۱ نفر را در به قتل رسانده است.
هیچ پایگاه داده ملی مرکزی برای قتلهای پلیس وجود ندارد، و تهیه فهرستها بر اساس گزارشهای خبری محلی و درخواستهای سوابق به عهده خبرگزاریها و محققان است.
نژاد بیشتر کشته شدگان توسط پلیس آمریکا از جمله ۵۶۸ نفر به عنوان «ناشناخته» طبقه بندی شد؛ با این حال، مانند هر سال، قربانیان خشونت پلیس اکثرا مردان طبقه کارگر بین ۲۰ تا ۳۹ سال هستند.
بررسی آمارها از سوی موسسه ردیابی خشونتهای پلیس آمریکا نشان میدهد که تنها در ماه آگوست، پلیس آمریکا ۴۴ نفر بیشتر را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی به قتل رسانده است.
همچنان سیاهپوستان با توجه به نسبت جمعیتی، عمده قربانیان خشونتهای پلیس در آمریکا به شمار میروند.
دادههای جدید «پریسون پالیسی»، افزایش استفاده پلیس از زور و خشونت علیه سیاهپوستان، زنان و افراد مسن و همچنین تعصب نژادی را نشان میدهد.
در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۴۰ نفر از افرادی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسیدهاند سیاهپوست بودهاند.