نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
اولویت قرار گرفتن در راس مدیریت مناطق آزاد ، اعتقاد به گفتمان ریاست جمهوری می باشد که طی رقابت های انتخاباتی مطرح شد.
مدیران ناتوان، ناکارآمد و عافیت طلب از دیرباز با استفاده از فضای سیاسی کشور به عنوان آفتی مخرب بر بدنه مناطق آزاد کشور چسبیده اند و از این فرصت ها از مناطق به عنوان حیات خلوت خود استفاده می کنند. از سوی دیگر حضور خوش نشینان پایتخت با احکام و ابلاغ های مشاور،مدیر ومامور فاقد توان مدیریت و شناخت کافی از ظرفیت های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی و تجربه لازم ازعوامل عمده سیر نزولی سطوح مدیریت در مناطق آزاد هستند، این دسته از مدیران با حمایت ناشی از فضای انقلابی و ارزشی دولت سیزدهم و بهره مندی از مزایای خاص، راضی به حضور خانواده هایشان در مناطق نیستند زیرا شرایط بد آب و هوایی و پایین بودن شاخص های آموزشی و بهداشتی برای خانواده هایشان قابل تحمل نیست درحالیکه بار سنگین هزینه رفت و آمد ها ، مسکن و خودروهای در اختیار بر دوش ساکنان و کارکنانی سنگینی می کند که از پایین ترین شاخص های خدماتی، رفاهی و بهداشتی برخوردارند .
اکنون که با آفتابی شدن ستاد تبلیغات رقیب بازنده در سازمان های مناطق آزاد دوره رقابت های انتخاباتی به پایان رسید و در آستانه انتقال قدرت به دولت چهاردهم قرارداریم ،رئیس جمهور منتخب درمورخ 18 تیرماه طی ارسال نامه ای به محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری خواستار عدم هرگونه عزل و نصب نیروی جدید در وزارتخانه ها و معاونت های ریاست جمهوری شده بود و در مکاتبه اش تاکید کردند: « در هیچ یک از وزارتخانه ها و معاونت های ریاستجمهوری از جمله در شرکتهای تابعه یا وابسته به دستگاه های یادشده، جز انجام امور متعارف و پرداخت های جاری ، از عقد و یا عملیاتی کردن قراردادهای جدید و یا ایجاد هرگونه تعهد به هرشکل (از جمله صدور احکام اداری و تعهدآور) و همچنین عزل و نصب افراد و هر نوع استخدام یا به کارگیری نیروی جدید به هرشکل خودداری شود.»
متاسفانه در سالهای اخیر اهداف تعین شده برای مناطق آزاد کشور ازجمله موضوعاتی بود که نادیده گرفته شد :«تسریع در انجام امور زیربنایی،عمرانی وآبادانی ،رشدو توسعه اقتصادی ، سرمایه گذاری وافزایش درآمدعمومی ،ایجاد اشتغال سالم ومولد ،تنظیم بازار کاروکالا،حضورفعال در بازارهای جهانی ومنطقه ای ،تولیدوصادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی ……» اگر آمار دقیق وشفافی در دسترس باشد به عمق فاجعه اقتصادی وفرهنگی در مناطق آزاد پی خواهیم برد . در شرایط کنونی مناطق آزادکشور به مدیرانی باتجربه ومتخصص در تراز ملی نیازمند است.