انتقادات صریح آیت الله محامی از عملکرد منطقه آزاد چابهار

آیت الله محامی با انتقاد ازعملکردمناطق آزاد عنوان کرد: برای مناطق آزاد اهداف بلندی ترسیم شده است و در برنامه های راهبردی به آن اشاره شده و سوال اینجاست که ما چه مقدار به این اهداف نزدیک شده ایم؟

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت؛ آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فرصت زندگی و خدمت رسانی به مردم دوران بسیار کوتاهی است و اگر از این فرصت در راه خدمت به مردم استفاده کنیم خرسند خواهیم بود و در مقابل اگر کم کاری کنیم روزی برای این فرصت از دست رفته حسرت می‌خوریم‌.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان متذکر شدند: چه کسی عمر خود را در راه خدمت به مردم قرار داده؟وچه کسی در این مسیر کوتاهی کرده ؟هر دو حسرت خواهند خورد، فرد خدمتگزار به دلیل تمام شدن زمان خدمت رسانی و فردی که کم کاری کرده به دلیل از دست دادن فرصت‌ها حسرت خواهد خورد.

آیت الله محامی با انتقاد ازعملکردمناطق آزاد عنوان کرد: برای مناطق آزاد اهداف بلندی ترسیم شده است و در برنامه های راهبردی به آن اشاره شده و سوال اینجاست ما چه مقدار به این اهداف نزدیک شده ایم؟

وی در انتقادی صریح ادامه داد: مهم ترین مسئله خروجی و نمود هر کار است و سوال بنده از سازمان منطقه آزاد چابهار این است که در این مدت چه تغییری در فضای اقتصاد‌ی کشور و رشد استان ایفا کرد و چه فعالیتی برای رشد شهرستان چابهار انجام داده تا مردم محلی از آن استفاده کنند؟

حضرت آیت‌الله محامی نماینده ولی فقیه دراستان سیستان وبلوچستان گفت: بنده در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خدمت ایشان گفتم که دولت هایی که آمده اند همواره گزارش عملکرد‌های خود را به صورت کاملا مثبت ارائه داده اند و هیچکدام به ضعف خود‌ اقرار نکرده اند اما آنچه ما از وضعیت مردم می بینیم بسیار متفاوت است و این در حالی که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی میزان سنجش کار بر اساس خروجی آن است.

آیت‌الله محامی گفت : با توجه به موقعیت شهرستان چابهار و رفت و آمد‌های بین‌المللی در این منطقه باید همواره به پیوست‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و سیاسی توجه داشته باشیم و باید تاثیرات مثبت را تقویت و‌ از تاثیرات منفی جلوگیری کرد و تا حد توان تاثیر منفی را کاهش داد که لازمه آن انجام کار‌های مفید در تقویت فرهنگ دینی و‌ ملی کشور است.

آیت الله محامی در این دیدار خطاب به مدیرعامل و مدیران سازمان گفت: باید مشخص کنید که سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به سایر مناطق آزاد کشور در چه جایگاه و وضعیتی قرار دارد که البته طبق گزارش‌ها سازمان مناطق آزاد کشور نتوانسته به خوبی عمل کند و لازم است تا سازمان منطقه آزاد چابهار از مناطق مشابه در خارج کشور همچون کشور‌های حاشیه خلیج فارس الگو‌گیری و از تجربیات آن ها استفاده کند.

آیت الله مصطفی محامی اذعان داشت: متأسفانه گاهی برخی ناهماهنگی‌ها سبب عقب افتادگی منطقه می شود در حالی که منطقه آزاد چابهار باید به قدری کار آمد شود و به درآمدزایی برسد تا بتواند با دیگر مناطق مشابه رقابت کند.

منبع خبر : روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت