نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
رسانه سبیل نیوز با هدف تسهیل در انعکاس دیدگاه ها و نظرات فعالین اجتماعی در چابهار ، با یکی از جوانان عرصه فعالیت های اجتماعی نصیر جدگال به گفتگو پرداخته است:
نصیر جدگال: ارزیابی بنده از سفر اخیر ریاست جمهوری این است که ایشان با جدیت تمام در حال پیگیری رفع مشکلات هست و تمام وزرای دولت ایشان نیز پای کار هستند و خصوصا نگاه ویژه ای با توجه به دارا بودن استاندار بومی به این استان دارد و البته در این سفر آنچه که مشخص شد ایشان بیشتر به دنبال همکاری مردم با دولت بود که همواره مردم استان نشان دادند در خط مقدم هستند.
نصیر جدگال: سفر اخیر ریاست جمهوری که با هدف دیدار مردمی، بررسی مسائل مردم و بررسی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در چابهار صورت گرفته بود نشان از اهمیت بالای ایشان و خصوصا نگاه دولت چهاردهم در خصوص رفع مشکلات استان و بندر استراتژیک چابهار هست و ایشان نیز در خصوص بنادر و منطقه آزاد به خوبی اشاره کردند که نباید مردم فاصله ای با مدیران منطقه آزاد و ماهیت اصلی سرزمینی منطقه آزاد فاصله داشته باشند و همچنین در خصوص توسعه بنادر نیز به خوبی اشاره کردند که مردم باید دارای اهمیت ویژه باشند و توسعه بنادر نباید در شهر اتفاق بیفتد بلکه به خارج از شهر هدایت شود.
نصیر جدگال: رشد و توسعه زیرساخت های فرهنگی و عمرانی منطقه آزاد آنچه که باید در سالهای گذشته صورت میگرفت، متاسفانه صورت نگرفته است. چندین سال از الحاق شهر به منطقه آزاد میگذرد اما کماکان مردم دچار ابهام جدی در اجرای این احکام هستند.ما در سالیان گذشته وارد منطقه آزاد میشدیم حسرت میخوردیم که چرا داخل شهر اینگونه نیست اما اکنون با توجه به عدم نگاه زیرساختی اکثر معابرهای آن از مدار استاندارد خارج شده اند. همانکونه که دبیر شورایعالی مناطق آزاد در جلسه اشاره و تاکید جدی داشتند که باید منابع منطقه آزاد صرف مسائل زیرساختی شوند و ما فعلا در چابهار به دنبال همایش نیستیم. اما در این سالهای اخیر آنچه که در منطقه آزاد میگذرد یا همایش و نمایش است یا امضای قرارداد های سرمایه گذاری بدون ارائه عملکرد شفاف به مردم! ما مخالف سرمایه گذاری نیستیم اما معتقد هستیم که منطقه آزاد توجه ویژه به سرمایه انسانی داشته باشد اگر قرار است شخصی سرمایه گذاری کند از نیروی انسانی این استان و شهرستان چابهار استفاده کند اما گویا به مردم چنین چیزی ارائه داده نشده است و شاید هم این انفاق افتاده باشد اما ما چیزی در رسانه ها ندیده ایم.
با اغتنام از فرصت پیش آمده، از مسئولین درخواست داریم در برنامه ریزی زیرساخت های فرهنگی ، ورزشی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند تا رکورد دار پایین ترین شاخص ها در فرهنگ ، آموزش و…..نسبت به سایر استان های کشور نباشیم. یاد آور می شوم تاکنون پاسخ روشن وشفافی در خصوص ساخت دو باشگاه کریکت با هزینه های کلان که تاکنون به پایان نرسیده دریافت نکردیم.