نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
مسعود پزشکیان در همایش «گفتوگوی ملی درباره وفاق ملی» اظهار داشت: «بر اصول حق و عدالت پایبندم و همه مسائل حول این دو اصل شکل میگیرد.»
مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در همایش «گفتوگوی ملی درباره وفاق ملی» که صبح امروز پنجشنبه ۲۰ دیماه ۱۴۰۳ در کتاب خانه ملی برگزار شد طی سخنان گفت: باید به یکدیگر کمک کنیم تا کشور را به جایی برسانیم که لیاقت آنرا دارد.
وی با طرح این سوال که ایا چنین جایگاهی برازنده ایران ماست؟ و ایا ما از کشورهای همسایه کمتر هستیم؟ ادامه داد: تمام تلاش هر انسانی این است که تا جایی که ممکن است بالا رود و باید این نگاه را در مردم ایجاد کنیم.
رئیس جمهور گفت: تا زندهام برای رسیدن به قله تلاش خواهم کردم. باید کمک کنیم جوانان و نخبگان و همه اقشار در عرصهها پیشتاز شوند.
پزشکیان عنوان کرد: باید در اقتصاد، صنعت و … دنبال کارشناس باشیم و برای کارشناس شاگردی کنیم. در این زمینه وفاق باید ما را وحدت برساند.
پزشکیان با بیان اینکه صحبت بین شما استادان برای من ساده نیست، گفت: به حق و عدالت باور دارم و همه چیز حول اینها شکل میگیرد. ایران جایی است که حق و عدالت را باید به خود ببیند و برای حق و عدالت شاخص وجود دارد.
وی ادامه داد: جایی که دیگران را نمیببینیم و عدالت را رعایت نمیکنیم این منیت است که اجازه نمیدهد حق دیگران دیده شود و منصفانه برخورد شود. عامل بیعدالتی و نادیده گرفتن حقوق انسانها منیت است.
در آیات و احادیث زیادی تاکید شده هم برای حق و هم برای عدالت باید بر مبنای حق عمل شود. پیامبر (ص) فرستاده شده تا بر اساس حق عمل کند و تابع هوای نفس نشود.
کسانی که راهشان را از این مسیر کج کنند عذاب عظیمی را گرفتار میشوند، چون روز حساب و کتاب را یادشان میرود.
رئیسجمهور : اگر منیت خود را حاکم کنیم غیر از دستور قرآن و نماز عمل کردهایم.
همایش گفتوگوی ملی درباره وفاق ملی با حضور مسعود پزشکیان رییسجمهور و محمدجواد ظریف معاون راهبردی رییسجمهور در محل کتابخانه ملی ایران برگزار شد.