سرانجام امروز این نامه به مقام‌های ایران تحویل داده شد.

انور محمود قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات متحده عربی نامه دونالد ترامپ را به عباس عراقچی تحویل داد

بنابه گزارش بی بی سی فارسی؛ انور محمود قرقاش که امروز (چهارشنبه‌ ۲۲ اسفند) وارد تهران شد، در ساختمان وزارت خارجه ایران با عباس عراقچی دیدار و گفتگو کرد و نامه دونالد ترمپ را تحویل داد.

دونالد ترامپ از زمان به قدرت رسیدن بارها اعلام کرده است که مانع رسیدن ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌شود، اما ترجیح می‌دهد با تهران به توافق برسد.

آیت‌الله خامنه‌ای یک روز پس از اعلام ارسال نامه از سوی آقای ترامپ، هم در نطقی گفته بود: «اینکه بعضی از دولت‌های قلدر اصرار به مذاکره می‌کنند، مذاکره آنها برای حل مسائل نیست، برای تحکم است. مذاکره شود تا آنچه می‌خواهند بر طرف مذاکره تحمیل شود.»

آیت‌الله خامنه‌ای درباره توقع مذاکره درباره مسائل فراتر از برنامه‌ هسته‌ای هم هشدار داد.

آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند : « توقعات جدیدی را مطرح می‌کنند که این توقعات جدید قطعا از طرف ایران تامین نخواهد شد؛ راجع به امکانات دفاعی کشور و توانایی‌های بین‌المللی کشور، فلان کار را نکنید. فلان کس را نبینید. موشکتان بردش از فلان قدر بیشتر نباشد.

آقای ترامپ در خرداد ۱۳۹۸-دور اول ریاست‌جمهوری‌اش- به آقای خامنه‌ای نامه نوشته بود.

آن موقع، شینزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن، برای تحویل این نامه به ایران سفر کرد و با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای در آن دیدار گفت که ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.