رهاسازی آب سد «زیردان» در پایین‌دست بخش «ساربوک» قصرقند

سرپرست فرمانداری چابهار از رهاسازی آب سد «زیردان» در پایین‌دست بخش «ساربوک» قصرقند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، علیرضا نورا گفت: با پیگیری انجام‌شده، عملیات رهاسازی آب سد زیردان با هدف احیای زیست‌بوم منطقه و اراضی پایین‌دست به مرحله اجرا درآمد تا مردم بخش‌های پلان، پیرسهراب و چابهار در پایین دست سد از آن بهره‌مند شوند.

سرپرست فرمانداری چابهار بیان کرد: این اقدام با مدیریت منابع آب و بر اساس نیاز زیست‌محیطی انجام شد و می‌تواند تحولی مهم در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان جنوب استان ایجاد کند.

سد زیردان با ظرفیت ۲۰۷ میلیون مترمکعب ذخیره آب با هدف آبیاری مزارع کشاورزی پایین دست و تامین آب آشامیدنی روستا‌های چابهار در پایین دست شهر ساربوک از توابع شهرستان قصرقند احداث شده است.