کل
3069
امروز
0
تاریخ : پنج شنبه - ۴ - تیر - ۱۴۰۵
برابر با : Thursday - 25 - June - 2026
ساعت :
ارتباط با ما
ارتباط با ما
نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
خانه
بین المللی
سیاسی
اجتماعی
اقتصاد و صنعت
سلامت
ورزش
علمی
فرهنگ و هنر
مناطق آزاد ایران
سیستان و بلوچستان
چابهار
گزارش
یادداشت
سَبیل نیوز
کل
3069
امروز
0
خانه
بین المللی
اجتماعی
سیاسی
اقتصاد و صنعت
مناطق آزاد ایران
فرهنگ و هنر
سلامت
ورزش
گزارش
علمی
سیستان و بلوچستان
چابهار
یادداشت
×
لینک کوتاه
لـیـنـک زیـر را کـپـی کـنـیـد !
https://sabilnews.ir/?p=18481
صفحه نخست
بین المللی
انتشار
:
9 اردیبهشت 1404 - 10:40 بعد از ظهر
کد خبر :
18481
نماینده آمریکا در سازمان ملل: راه حل مذاکره را در قبال ایران ترجیح میدهیم
نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره برنامه هسته ای ایران اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا راه حل مذاکره را در قبال ایران ترجیح می دهد.
انتشار :
- 10:40 بعد از ظهر
کد خبر :
18481
به گزارش ایرنا
، خانم دوروتی شی معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه با تکرار ادعاهای واشنگتن و بدون اشاره به نقش کشورش در برهم زدن ثبات در این منطقه با حمایت همه جانبه از اسرائیل، تهران را به دامن زدن به بیثباتی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از طریق حمایت از گروههای مقاومت متهم کرد.
این دیپلمات آمریکایی در نشست شورای امنیت با تکرار ادعاهای کشورش برغم آنکه برنامه هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی است، مدعی شد: «برنامهی هستهای ایران که ستون دیگر کارزار جهانی بیثباتسازی این کشور است، نه تنها امنیت جامعه بینالمللی بلکه جان شهروندان خودش را تهدید میکند.»
نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «رئیسجمهور ترامپ بطور صریح گفته است: دو مسیر پیش روی ایران برای پایاندادن به برنامه هستهایاش وجود دارد. ایالات متحده راهحل از طریق مذاکره را ترجیح میدهد.»
وی در عین حال مدعی شد: «با این حال، زمان محدود است. اگر ایران از پایاندادن به برنامه تسلیحاتی هستهای خود امتناع ورزد، باید آن را پاسخگو بدانیم. با این وجود، دیپلماسی واقعی و معنادار هنوز در دسترس است.»
کاردار موقت آمریکا در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت گفت: برای ایجاد صلح و رفاه پایدار که فرصتهایی را برای همه مردم منطقه فراهم کند، به تفکر تازهای نیاز است.
این دیپلمات آمریکایی وعده داد که آمریکا به همکاری با شرکای منطقهای ادامه خواهد داد.
او گفت: «آمریکا در کنار اسرائیل و شرکای عرب خود، نقش خود را برای کمک به ایجاد یک واقعیت جدید ایفا خواهد کرد. دیپلماسی واقعی و معنادار همچنان در دسترس است.»
شی با اشاره به بحران انسانی در نوار غزه ادعا کرد: هیچ کس نمیخواهد غیرنظامیان فلسطینی در غزه گرسنه یا تشنه باشند. توافق آتشبس شرایط را برای از سرگیری کمکهای بشردوستانه ایجاد میکند.
این مقام آمریکایی، حماس را به جلوگیری از دستیابی به توافق آتشبس متهم و ادعا کرد که این گروه مقاومت فلسطینی ظاهراً پیشنهادی را که دو هفته پیش ارائه شده بود، رد کرده است.
شی تأکید کرد که حماس باید غزه را ترک کند و شورای امنیت باید برای این منظور فشار وارد کند.
او گفت: «آینده غزه باید با خروج حماس آغاز شود. جلسات یا کنفرانسهای بینالمللی این واقعیت را تغییر نخواهند داد.»
برچسب ها
آمریکا، شورای امنیت، دوروتی شی
نوشته های مشابه
ارسال دیدگاه
دیدگاه خود را اینجا بنویسید
نام شما
پست الکترونیکی
15 خرداد 1405
سَبیل نیوز
شلیک اخطار موشکی – پهپادی نداجا به سوی ناوشکنهای آمریکایی
8 خرداد 1405
سَبیل نیوز
ایران تهدیدهای آمریکا علیه عمان را قویا محکوم کرد
26 اردیبهشت 1405
سَبیل نیوز
هماهنگی مسکو و پکن برای دفاع از ایران در تنگه هرمز
سر خط خبرها
20 ساعت قبل
عاشورا؛ مکتب جاودانه شجاعت، مردانگی
1 روز قبل
فرا رسیدنِ ایامِ سوگواریِ سید و سالار شهیدان؛ درسهایی برای امروز
3 روز قبل
جهانبخش: تیم ملی را هیچ نمیتوان از مردم گرفت/ مقابل مصر برای همه ایرانیها بازی میکنیم
3 روز قبل
بیانیه مشترک قطر و پاکستان درباره مذاکرات سوئیس
1 هفته قبل
وقار ملی در قلب جام جهانی
1 هفته قبل
جنگی سرشار از جنایتهای جنگی؛ از هدف قرار دادن مدارس و بیمارستانها تا نمایش اقتدار ملی ایران
1 هفته قبل
غریب آبادی: تأمین حداکثری منافع ملی چراغ راه ما بود/ در بیاعتمادی کامل مذاکره کردیم
2 هفته قبل
ریمدان؛ فصلی تازه در کریدور شرق
2 هفته قبل
پرواز ایران به سمت مکزیک و آمریکا با شکست مالی
سایت طلا