نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
در نشست اخیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، رضا مسرور دبیر شورا، ضمن تمجید از عملکرد منطقه آزاد چابهار در دوره جدید مدیریتی، موقعیت ژئوپلیتیکی این منطقه را فرصتی کلیدی برای توسعه لجستیک و حملونقل کشور دانست و خواستار تسریع در اجرای پروژههای زیرساختی، سرمایهگذاری در انرژیهای نو و بهروزرسانی صورتهای مالی برای تأمین مالی پروژهها شد.
وی با اشاره به لزوم اولویتبندی پروژههای سرمایهگذاری با درآمد پایدار، بر توسعه متوازن، ضرورت تأمین زیرساختهای اساسی مسکن و کریدور شمال-جنوب، چابهار به مازندران و انزلی و اتصال به سنپترزبورگ از مسیر بمبئی، تأکید کرد.
در ادامه، محمدسعید اربابی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، از راهاندازی خطوط کشتیرانی و پروازی به کشورهای همسایه و اجرای پروژههایی در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، احداث نیروگاه برق و آبشیرینکن، بهبود زیرساختها، و توسعه صادرات و ترانزیت خبر داد.
وی اخذ سند مالکیت برای ۵ هزار هکتار از اراضی ریمدان، اصلاح ساختارهای مالی، صدور مجوزهای اقتصادی و تسهیل مسیرهای تجاری را از اقدامات مهم چهار ماه اخیر برشمرد.