نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
نورنیوز – گروه سیاسی: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، با ارسال نامهای رسمی و فوری به رئیس شورای امنیت، خواستار تشکیل نشست اضطراری و اقدام قاطع این نهاد در قبال اقدامات «جنایتکارانه و تحریکآمیز» رژیم صهیونیستی شد.
نمایندگی ایران در این نامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی حملات اخیر تأسیسات هستهای نطنز بوده، یادآور شده است که این مرکز تحت نظارت کامل آژانس بینالمللی انرژی اتمی و در چارچوب پادمان قرار دارد.
نمایندگی ایران هشدار داده که چنین حملاتی اعتبار نظام جهانی منع اشاعه را زیر سؤال برده و میتواند الگویی خطرناک برای سایر بازیگران منطقهای و فرامنطقهای ایجاد کند. در ادامه آمده است که استمرار این روند، صلح و امنیت جهانی را با تهدیدی جدی مواجه خواهد ساخت.
در بخشی از نامه آمده است: «نخستوزیر رژیم صهیونیستی بهصراحت و با تکبر، مسئولیت این جنایات را برعهده گرفته که به معنای اعتراف علنی به ارتکاب جرم بینالمللی است.»
نمایندگی دائم ایران در نامه خود تأکید کرده است که شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل باید این اقدامات تجاوزکارانه را «بهصراحت محکوم» کرده و در چارچوب وظایف خود، نسبت به اجرای تعهدات بینالمللی، اقدام فوری و الزامآور انجام دهند.
در خاتمه این نامه، ایران خواستار تشکیل فوری نشست اضطراری شورای امنیت برای رسیدگی به ابعاد تجاوز رژیم صهیونیستی شده است؛ اقدامی که به گفته تهران باید منجر به پاسخگویی کامل و مؤثر این رژیم در برابر مسئولیتهای بینالمللیاش شود.