روزهای پُرکار در چابهار؛ از میزبانی فراکسیون نظارت بر مناطق آزاد تا همراهی با رئیس جمهور در عمان

محمدسعید اربابی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به همراه منصور بیجار، استاندار سیستان و بلوچستان، در سفر رسمی دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور به کشور عمان

سَبیل نیوز؛ منطقه آزاد چابهار در روزهای اخیر، صحنه‌ رویدادهای مهم و تحرکات دیپلماتیک، نظارتی و توسعه‌ای بود که با حضور اعضای فراکسیون نظارت بر مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و نهادهای محلی، جلوه‌ای از تمرکز بر توسعه جنوب شرق کشور را به نمایش گذاشت.

 

 

 

در ابتدای این سلسله رویدادها، اعضای فراکسیون نظارت بر مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی با حضور در منطقه آزاد چابهار، از پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی این منطقه بازدید کردند. این سفر نظارتی با هدف بررسی میدانی وضعیت اجرای قوانین و بررسی موانع و ظرفیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد چابهار انجام شد.

 

 

در ادامه، محمدسعید اربابی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به همراه منصور بیجار، استاندار سیستان و بلوچستان، در سفر رسمی دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور به کشور عمان حضور یافتند.

 

 

این سفر که با هدف تعمیق روابط دو کشور و گسترش همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و ترانزیتی برگزار شد، دستاوردهای مهمی در پی داشت.

 

 

 

در جریان این سفر، ۱۸ سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل‌ونقل به امضا رسید؛ همچنین از تمبر یادبود مشترک ایران و عمان به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ مشترک دو ملت رونمایی شد که مورد توجه مقامات دو کشور قرار گرفت.

 

 

حضور فعال مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و استاندار سیستان و بلوچستان در این رویداد بین‌المللی، نشان از نقش‌آفرینی این منطقه به عنوان یکی از شاه‌راه‌های توسعه دیپلماسی اقتصادی و بندری ایران در سطح منطقه دارد.