باند نخست فرودگاه‌های تبریز و اصفهان تا ۱۰ روز آینده عملیاتی می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده، باند نخست فرودگاه‌های تبریز و اصفهان بین ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده عملیاتی می‌شود و این فرودگاه‌ها به چرخه عملیاتی بازخواهند گشت.

محمد امیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم کودک‌کش

صهیونیستی علیه کشورمان، افزود: در این حملات، ۲ فرودگاه تبریز و اصفهان از مجموعه فرودگاه‌های زیرمجموعه این

شرکت خسارت دید.

وی گفت: در فرودگاه تبریز، به نقاطی از هر دو باند آسیب وارد شد، اما خسارت‌ها در فرودگاه اصفهان کمتر بوده است.

امیرانی تاکید کرد: اولویت ما این است که هر دو فرودگاه در کمترین زمان ممکن به چرخه پروازی بازگردند تا نشست و

برخاست هواپیماها را شاهد باشیم.

وی ادامه‌ داد: از همان روز اعلام آتش‌بس، در جلساتی با مدیران فرودگاه‌ها و پیمانکاران، آنان را ملزم کردیم که کار

اجرایی در باند هر دو فرودگاه آغاز شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه در یکی از باندهای فرودگاه تبریز میزان خسارت

بالاست، خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر، اولویت نخست این است که یک باند از هر فرودگاه به فوریت عملیاتی شود و

سپس سراغ باند دوم برویم.

وی ادامه‌داد: تا ۱۰ روز آینده باند اول فرودگاه اصفهان و تا دو هفته آینده باند نخست فرودگاه تبریز عملیاتی خواهد شد،

اما بازسازی و عملیاتی کردن باند دوم این فرودگاه‌ها به دلیل آسیب‌های بیشتری که متحمل شده‌اند، زمان بیشتری نیاز

دارد.

امیرانی همچنین با اشاره به خسارت‌های وارده به فرودگاه مهرآباد، اظهار داشت:‌ خوشبختانه باند این فرودگاه دچار

آسیب نشده و فقط ترانس برق و روشنایی‌های آن دچار خسارت شده که به سرعت بازسازی شد و اکنون مشکل خاصی

در این فرودگاه بین‌المللی وجود ندارد.

گفتنی است در حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، فرودگاه‌های نوژه و دزفول نیز دچار خسارت شدند.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ایران جمعی از فرماندهان

ارشد نظامی، دانشمندان و افراد غیر نظامی به شهادت رسیدند و به این ترتیب جنگ تحمیلی آغاز شد.

ایالات متحده آمریکا نیز بامداد روز یکشنبه (یکم تیرماه) به سه مرکز هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان تجاوز کرد.

بعد از ۱۲ روز تجاوز دشمن به کشورمان و پاسخ‌های کوبنده نیروی مسلح ایران به شرارت‌های آن، از صبح سه‌شنبه

(سوم تیرماه) رژیم صهیونی مجبور به پذیرش آتش‌بس شد.

تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران اسلامی و جنگ ۱۲ روزه، با سربلندی مردم و نیروهای مسلح کشورمان پایان

یافت، جنگی که دشمن صهیونی بر ما تحمیل کرد اما بار دیگر اتحاد و همدلی مردم ایران را به نمایش گذاشت و همین

یکدلی و انسجام، پیروزی را برای ایران رقم زد.