نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
سبیل نیوز | چابهار – دکتر محمدسعید اربابی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، بهعنوان یکی از همراهان رئیسجمهور در سفر رسمی به پاکستان، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) از اهمیت راهبردی این سفر نوشت.
وی با اشاره به دیدارهای دوجانبه با مقامات عالیرتبه پاکستانی، از جمله دکتر جام کمال خان، وزیر تجارت این کشور، بر نقش کلیدی چابهار در اتصال اقتصادی ایران و پاکستان تأکید کرد. دکتر اربابی در توئیت خود نوشت:
«دیداری بسیار تخصصی با وزیر تجارت پاکستان، با اولویت مباحث مرزی ریمدان، انجام شد. هنر دست زنان بلوچ ایرانی تقدیم وزیری شد که خود از مردم بلوچ پاکستان است؛ و این یعنی تعلقات ناگسستنی فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور.»
این اظهارات در حالی منتشر میشود که سفر رئیسجمهور به اسلامآباد با هدف تقویت روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و ترانزیتی میان ایران و پاکستان صورت گرفته و محور اصلی رایزنیها، توسعه همکاریهای مرزی و استفاده از ظرفیتهای بنادر و مناطق آزاد بهویژه چابهار بوده است.
منطقه آزاد چابهار با موقعیت ممتاز در کریدور شمال-جنوب و نزدیکی به مرز ریمدان، نقش مهمی در راهبرد ترانزیتی ایران به آسیای جنوبی ایفا میکند و این سفر میتواند زمینهساز جهشهای جدیدی در همکاریهای منطقهای باشد.