نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
به گزارش سبیل نیوز، محمدسعید اربابی، رئیس هیأتمدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، در رأس هیأتی متشکل از مدیران اقتصادی و صنعتی، به منظور شرکت در هفتمین اجلاس کمیسیون همکاریهای ایران و کنیا، به نایروبی پایتخت کنیا سفر کرد.
این اجلاس با هدف بررسی ظرفیتهای مشترک اقتصادی و ایجاد بسترهای جدید برای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و کنیا برگزار میشود و مناطق آزاد تجاری-صنعتی نقش محوری در این روند دارند.
اربابی در حاشیه این سفر، ظرفیتهای راهبردی بندر و منطقه آزاد چابهار را به عنوان گره اتصال ایران، کشورهای آسیای میانه و افغانستان به شرق آفریقا معرفی خواهد کرد.
در این سفر، وی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را همراهی میکند و مذاکراتی در حوزههای کشاورزی، صنایع غذایی، لجستیک و ترانزیت کالا در دستور کار قرار دارد. مدیر امور صنایع سازمان منطقه آزاد چابهار نیز از دیگر اعضای این هیأت است.
حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در اجلاس کمیسیون همکاریهای ایران و کنیا، در شرایطی که شرق آفریقا به یکی از بازارهای نوظهور و پرظرفیت برای صادرات ایران تبدیل شده، اهمیتی دوچندان دارد. چابهار با موقعیت ژئوپلیتیکی ممتاز خود میتواند نه تنها به عنوان دروازه صادرات ایران به آفریقا عمل کند، بلکه نقش پل ارتباطی آسیای میانه و افغانستان با این قاره را ایفا نماید.
در واقع، این سفر میتواند زمینهساز ایجاد کریدور تجاری ایران–آفریقا شود؛ کریدوری که با بهرهگیری از زیرساختهای بندری چابهار، زمان و هزینه حملونقل را به شکل چشمگیری کاهش داده و جایگاه این منطقه آزاد را در معادلات تجاری بینالمللی ارتقاء خواهد داد. همچنین، همافزایی میان وزارت جهاد کشاورزی و منطقه آزاد چابهار میتواند به شناسایی بازارهای هدف برای محصولات کشاورزی ایران و توسعه صادرات غیرنفتی کمک کند.