دیپلماسی زنانه دولت چهاردهم در جنوب شرق با سفر زهرا بهروز آذر به چابهار

زهرا بهروزآذر، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، در نخستین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان و در نشستی تخصصی با جمعی از بانوان چابهار به اتفاق محمد سعید اربابی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار حضور یافت که نشان‌دهنده توجه ویژه دولت چهاردهم به توسعه متوازن و توانمندسازی زنان در مناطق کم‌برخوردار است.

در ادامه روند سفرهای استانی مسئولان ارشد دولت چهاردهم به مناطق مرزی و کم‌برخوردار، زهرا بهروزآذر معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در نشستی تخصصی با حضور جمعی از بانوان فعال در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و ورزشی چابهار، به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان این منطقه پرداخت.

این نشست که با حضور محمد سعید اربابی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد، فرصتی را برای شنیدن دغدغه‌های زنان بلوچ و اهل سنت از نزدیک فراهم آورد.

سفر بهروزآذر به چابهار از جهات مختلف قابل تحلیل است: انتصاب بهروزآذر به عنوان معاون رئیس‌جمهور در دولت چهاردهم، خود پیامی مبنی بر توجه به مطالبات زنان بود. سفر وی به چابهار و دیدار مستقیم با زنان اهل سنت است.

 

 

با مدیریت محمد سعید اربابی، نماینده پیشین مجلس و دبیر سابق کمیسیون اقتصادی، منطقه آزاد چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی دولت مطرح است. حضور معاون رئیس‌جمهور در این منطقه و تأکید بر نقش زنان، نشان‌دهنده آن است که توسعه اقتصادی قرار است با توانمندسازی اجتماعی همراه شود.

بهروزآذر که خود پژوهشگر حوزه کارآفرینی اجتماعی است، در این نشست بر اهمیت ورود زنان به عرصه کارآفرینی و ورزش تأکید کرد. این رویکرد می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش اعتماد به نفس زنان منطقه کمک شایانی کند.
سفر بهروزآذر به چابهار را باید نخستین گام در مسیر «دولت فراگیر» دانست که تلاش می‌کند صدای زنان در دورترین نقاط کشور را نیز بشنود.