نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
سعید لیلاز، تحلیلگر سیاسی در بخشی از گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: این انقلاب هنوز زنده است و مأموریتش ناتمام است. ما در تمام نیمقرن اخیر تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی شدید بودیم و این فشارها باعث شد تا مقدار زیادی ظرفیت اقتصادی در ایران ایجاد شود که ظرفیتها را نمیتوانستیم ببینیم. امروز تابآوری ایران به میزان خیلی زیادی بالا رفته است. این واقعیت را از نظر علم اقتصادی در نسبت وابستگی تولید ناخالص داخلی به تجارت خارجی میتوانید، ببینید که یکی از پایینترین عددها است. ما هنوز تجربه قبل از انقلاب خود را داریم، تجربه حکومت وابستهای که در ایران حاکم بود؛ وقتی بدون اجازه شخص اول کشور، هواپیماهای ایران و مستشاران آمریکایی را به ویتنام میبردند و در بمباران آنجا شرکت میکردند و به یاد داریم که چه خفت بزرگی به ایران تحمیل میشد.
در نیمقرن اخیر تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی شدید بودیم و این باعث شد مقدار زیادی ظرفیت اقتصادی در ایران ایجاد شود. در آن زمان مقامات کشور، بدون اجازه سفرای بریتانیا و آمریکا تقریباً آب نمیخوردند و برای آگاهی از آن فقط کافی است به خاطرات امیر اسدالله علم مراجعه کنید. ما یک درک بسیار روشن و روزمره امروزی در میان جمعیت بزرگی از کشور داریم که این نقطه مشترک اکثریت ملت ایران است و آنها میدانند تقابل فعلی، مسئله جمهوری اسلامی با غرب یا آمریکا نیست؛ این مساله ایران با آمریکا و غرب است. به تجربه عراق، افغانستان، لیبی، سوریه، مصر نگاه کنید، تمام خاورمیانه نمونه زندهای است که جلوی چشم ما قرار دارد.
دیدگاه بسته شده است.